RECENZE: Silvia Borando - Černý kocour, bílá kočka

Hravé kočičky v kontrastu s černou a bílou

Máte rádi kočičky? Díky nové spolupráci s nakladatelstvím Portál vám můžu představit jednoduchý příběh Černý kocour, bílá kočka od Silvie BorandoPříběh jednoduše a prostě vypráví o seznámení dvou kočičekkocourek je černé barvy a kočička bílé. Černý kocour chodí ven jen ve dne a pozoruje vlaštovky, bílá kočička zase výhradně v noci a pozoruje hvězdy. Až jednou obě zatouží vidět, jaké to je poznat svět, který jim je zapovězený. Co se stane, když se potkají? Čtenáři se můžou těšit na nečekaný závěr.

Jednoduché, ale chytlavé

Text i ilustrace jsou jednoduché. Až na malou výjimku v nich najdete jen kombinace barev černé a bílé, které se v ilustracích vzájemně doplňují a prostupují. Opakující se slova a věty vyhovují potřebám malých čtenářů, kteří díky kraťoučkým větám celý příběh hravě převypráví sami.

V knize až na výjimku naleznete jen černou a bílou barvu, které do sebe krásně zapadají. Právě kontrast mezi černou a bílou nadchne už miminka. Maminka může děťátko hravě a jednoduše seznámit se stavbou těla i zvyky kočiček, přitom ukazovat a škádlit tělo miminka. V případě miminek bude však třeba dbát více na stránky, které by malé děti mohly poškodit. Přece jen se jedná o klasické listy, ne leporelo.

Text této knížečky o něco větší než A5 je opravdu jednoduchoučký, díky vizuálnímu ztvárnění myslím, že knížka najde své místo právě u miminek a u předškoláků. Líbilo se mi, jak do sebe text i obrázky krásně zapadaly. Osobně mě překvapily „dárky“, které si kočičky vzájemně donesly. Jednalo se o živočichy a rostliny, které by kočky v realitě opravdu byly schopné „ulovit“ (netopýr, myš, kopretina). To je po častém mýtu, že kočka musí pít mléko, příjemné překvapení. Za sebe můžu knížku určitě doporučit. Pořídit ji můžete v nakladatelství Portál za zvýhodněnou cenu 212 Kč.

Autor: Silvia Borando

Název: Černý kocour, bílá kočka

Ilustrace: Silvia Borando