RECENZE: Daniela Krolupperová – Mechová víla

Pozvání do světa mechových víl

Pokud hledáte knížku pro holčičky, které se teprve učí číst a mají rády víly, je Mechová vílanakladatelství Pikola ideální volbou. Napsala ji oblíbená spisovatelka Daniela Krolupperová a ilustrovala neméně oblíbená Ivona Knechtlová. Toto spojení je zárukou kvality. Kdo je Mechová víla? Dočtete se v recenzi.

Tak se víla mechová nikdy nechová

Hlavním posláním mechových víl je starat se o mech. Jsou maličké a žijí v lese. Stejně jako děti, i mechové víly chodí do školy, aby se o lese naučily co nejvíce, občas zlobí a někdy se jim do školy vůbec nechce. Taková je i Mia, malá mechová víla, která neposlouchá paní učitelku, a proto zůstane po škole. Moc se těší na skotačení v tůňce, proto nedbá nebezpečí, které ji hrozí, a vydá se k tůňce přes mýtinu. Víly totiž nesmí přijít na přímé sluníčko, to by je zabilo. Mia si proti sluníčku vzala na pomoc jako slunečník květ anděliky. Ale protože ve škole nedávala pozor, popletla si ho s nebezpečným květem bolehlavu a omdlela. Ještěže má Mia dobré kamarády a pozornou paní učitelku, kteří přispěchají k její záchraně.

Víly jsou jako děti

Víly mají podobné zvyky jako děti, jen jsou uzpůsobené vílímu stylu života. Stejně jako děti chodí do školy, po škole skotačí venku a občas se dostanou do maléru. Roztomilé a originální byly vílí hrátky, které se nechaly vozit v tůňce na listech za pomocí pulců. Jedí jahodovou polévku, v nebezpečí pomůže rychlošnek či expresní lesní žába – skokan zelený.

Ideální první čtení pro holčičky

Knížka Mechová víla patří do nové edice nakladatelství Pikola s názvem „Začínáme číst“. Je psaná genetickou metodou, tedy uzpůsobená začínajícím čtenářům. Autorka má bohatou slovní zásobu, děti se setkají i se slovy, které nejsou tak časté (brázdit, zlověstně, paraplíčko). Jak už je u autorky zvykem, do pěkného příběhu zasadila nenápadné výchovné prvky (vyplatí se poslouchat paní učitelku, poučení o rozdílu mezi jedovatým bolehlavem a nejedovatou andělikou, jak se z pulců stanou žáby). Nechybí vtip, který rozesměje i dospělé. Víly mají totiž za povinnou četbu Pohádky z mechu a kapradí.

Knížka je psaná genetickou metodou, hlavními postavami jsou víly, navíc skrývá nenápadné poučení. Spojení křehkých kreseb Ivony Knechtlové a vytříbeného slohu paní Krolupperové se výtečně hodí pro všechny holčičky do jejich čtecích začátků. Téma života víl malé čtenářky určitě zaujme. Ač jsem už dospělá, i mě knížka na první pohled zaujala a musela jsem si ji pořídit a neudělala jsem chybu. Kresby drobných víl a přírodních scenérií lahodí oku a příběh je psán poutavě, takže potěší i duši. Věřím, že malé slečny zaujme stejně jako mě.

Jak se Mechová víla líbí vám? Máte také rádi knížky paní Krolupperové?

_____________________________________________________________________________

Autor: Daniela Krolupperová