RECENZE: Petr Horáček – O sovičce

O zvědavé malé sovičce a bezmezné rodičovské lásce

Petr Horáček: O sovičce

Také máte doma děti, které vás občas neposlouchají? Nedbají rodičovských rad a stejně si vše udělají po svém? To znají asi všichni rodiče. O tom, že to může být někdy nebezpečné si můžete přečíst v další knížce oblíbeného Petra Horáčka s názvem O sovičce. Pojďme si ji nyní představit.

Začíná svítat. Sovy by měly spát, aby byly na noc čilé. To se nelíbí malé sovičce. Nedbá rad své zkušené maminky, že by se malé sovičky mohly ve dne bát, necítí se být unavená a pokradmu se vydá ze svého doupátka, kde usíná její maminka, do začínajícího dne. Ten však skrývá mnohá nebezpečí, o kterých sovička nemá ani tušení. Sovičce se líbí hrát si na honěnou s ostatními ptáky, den je nádherný, když si však chce odpočinout mezi květinami, uslyší zvláštní zvuk, který ji vyleká.  Ale jak to bude dál? Unikne sovička mnohým nástrahám dne? Pozná, že udělala chybu, když neposlechla maminku? A jak se k tomu všemu postaví maminka? To už si musíte přečíst sami.

Milý příběh o zvědavé sovičce ukazuje, že všechny děti občas zlobí a nedbají rad svých rodičů. Musí si projít vlastní zkušeností, aby pochopily, že rodiče měli pravdu. Také vypráví o bezmezné rodičovské lásce, kterou i přes jisté neshody rodiče ke svým dětem chovají.

Petr Horáček na 32 stranách rozehrává další krásnou knížku, kde nechybí barevné a hravé celostránkové ilustrace zasazené do modrých, zelených a žlutých tónů. Děj nás zavede na louku, k řece i do větví stromů. Tentokrát na nás nečekají výřezy, které jsme u některých jeho knih mohli vidět, ale to vůbec nevadí. Můžeme se těšit na napínavý děj, nečekanou pointu a nenásilné poučení, což je přesně to, na co jsme u pana Horáčka zvyklí a co u něj máme rádi.

Forma

Do celostránkových ilustrací je vsazen krátký úsek textu a obě složky jsou na sobě závislé a vzájemně se doplňují. Krátké věty, poměrně velké a výraznější písmo, hodně citoslovcí, přímá řeč, to vše napomáhá tomu, že děj rychle plyne a text láká k dramatičnosti.

Tento dobrodružný a milý příběh určitě ocení děti, ale i jejich rodiče. Doporučila bych ho předškolákům, ale i školákům, kteří si na něm vyzkouší první čtenářské krůčky. U nás doma máme knížky pana Horáčka rády, proto se u mé 5,5leté dcerky stal dalším oblíbeným kusem do sbírky. Už se těšíme na další kus! Sehnat ho můžete přímo v nakladatelství Portál za 212 Kč, tímto mu děkuji za poskytnutí recenzního výtisku.

A co Vy? Už jste tento kousek četli? Jak se Vám líbil? Budu ráda, když mi napíšete.

___________________________________________________________

Anotace:.