RECENZE: Vendula Hegerová – Pepo! Ty popleto!

Vtipná obrázková etiketa pro nejmenší podruhé

Vendula Hegerová: Pepo! Ty popleto!

Chcete dětem zábavně a jednoduše přiblížit pravidla etikety? Vyzkoušejte novou knížku Venduly Hegerové s názvem Pepo! Ty popleto!, která je snad ještě lepší než první díl Edo! Ty neposedo!, na který volně navazuje. Pojďme si ji nyní představit.

Zvířecí hrdiny tentokrát zastihneme v zimním období. Prožijeme s nimi shon před Štědrým dnem, samotný Štědrý den a povánoční svátky až do Silvestra.

Knížka je zaplavena spoustou zvířátek. Uvnitř opět najdeme staré známé slona Edu a opičáka Pepu s rodinami. Děj se netočí jen kolem této ústřední dvojice, ale je věnován všem zvířátkům stejnou měrou. Titul je příběhy různých postav a vtipem doslova napěchovaný. Můžeme hledat jednotlivá zvířátka a sledovat jejich malé příběhy, které dokreslují komiksové bubliny. Toto velkoformátové leporelo je kromě etikety zaměřené i na emoce a bezpečnost. Pomůže někdo staré myšce, která si zlomila nožičku? Najde propuštěný zajíc Lumír práci? Smí se utíkat přes koleje? Kdo koho požádá o ruku? Najde krokodýl Jarda přes seznamku novou přítelkyni? Kdo bude na Štědrý den potřebovat pomoc doktora?

Díky leporelu poznají děti také spoustu povolání – bankéř, úřednice, výpravčí, doktor, policista, pošťák, modelka… Nalezneme v něm spoustu témat k vyprávění. Samozřejmě že zde opět vystupují i záporné postavy vlka Šediváka a tchoře Pšoukala, na kterých je demonstrováno nevhodné či zakázané chování.

Příběhy jsou do detailu promyšlené. Například i názvy ulic se trefně jmenují, u zlatnictví najdeme ulici Marnotratná, u policie zase Chlupatá. Skoro každá hláška sází na vtip. Poznáme spoustu situací, které nám budou i z našeho „člověčího“ světa blízké. Třeba slepice Bláža a Máňa mají v zimě strach, aby jim nezmrzly vaječníky, jinde nalézají v letáku vejce v akci. Vtipným narážkám se s chutí zasmějí i rodiče, např. kandidát na starostu se jmenuje Žabiš.

Pokud chcete svým ratolestem koupit vtipné a přitom poučné leporelo, zvolte toto. Nenásilně je vzdělá je jak v etiketě, tak v otázce bezpečnosti a emocí. S radostí budou sledovat jednotlivé příhody zvířátek a rozvíjet vlastní. Obrázky jsou čučavé a veselé. U mojí 3,5leté holčičky se toto leporelo stalo knížkou čislo jedna. Doporučila bych ho dětem kolem 3 až 6 let. Sehnat ho můžete přímo v nakladatelství Portál za zvýhodněnou cenu 297 Kč. Tímto mu také děkuji za poskytnutí recenzního výtisku.

A co vy? Zalíbilo se vám leporelo? Napište mi.
_________________________________________________________

Název: Pepo! Ty popleto!